English
اخبار

تاریخ خبر: 15/02/1394
زمان خبر :16: 30
news iconنوع خبر :خبر


b_Newsگسترش تعاملات بین المللی در سایه بیستمین نمایشگاه صنعت نفت ایران


به گزارش از نشریه انگلیسی زبان ایران پترولیوم:

یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به صادرات، نمایشگاه های بین المللی است. نمایشگاه های بین المللی به عنوان یکی از کانال های معرفی کالاهای تولید شده، خدمات فنی و مهندسی، دانش فنی و انتقال تکنولوژی از اهمیت خاصی برخوردار هستند. توجه به موفقیت نمایشگاه ها به ویژه نمایشگاه های تخصصی بین المللی که قریب به 95 درصد کل نمایشگاه ها را در بر می گیرد، می تواند نقش موثری در فرآیند توسعه تعاملات نفتی و غیرنفتی داشته باشد. صنعت نفت ایران همواره در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحت تحریم های گوناگون قرار گرفته است، اما تجربه نشان داده که جذابیت وجود منابع عظیم نفت و گاز و قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک جغرافیایی- سیاسی سبب شده است که شرکت های معتبر نفتی به رغم فشارهای سیاسی علیه ایران، تلاش کنند تا منافع بلندمدت حضور خود را در یک عرصه معتبر انرژی هرگز از دست ندهند.

فعالان تجاری در حوزه نفت و گاز، نیک آگاه هستند، ترک یک بازار و از دست دادن سهم تجاری، فرایندی نیست که در کوتاه مدت بتوان آن را جبران کرد. از این رو شرکت های بین المللی تلاش کرده اند شانس حضور خود در بازار انرژی ایران را به راحتی از دست ندهند. به ویژه آنکه با پیشرفت قابل توجه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 ، پیش بینی می شود به زودی شرایط حضور شرکت های بین المللی نفتی در پروژه های توسعه ای ایران مهیا شود. در این میان صنعت نفت ایران نیز برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز خود که حفظ جایگاه اصلی در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، افزایش سهم در بازار تجارت گاز، بومی سازی دانش فنی و گسترش فعالیت های خدماتی در عرصه بین المللی از جمله آن به شمار می رود، به جذب سالانه میلیاردها دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و در جهت تحقق این اهداف، برگزاری نمایشگاه های بین المللی نه تنها تصویری کلی و جامع از صنعت نفت ایران به شرکت کنندگان خارجی ارائه می دهد، بلکه فرصت جذب سرمایه های خارجی را نیز فراهم می کند. بر این اساس بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ایران همانند دوره های گذشته امسال نیز از 16 تا 19 اردیبهشت (6 تا 9 می 2015 ) ، به عنوان یکی از نمایشگاه های معتبر صنعتی در تقویم نمایشگاه های جهان، در تهران برگزار می شود.

با دستور بیزن زنگنه ، وزیر نفت ایران ، برگزاری نمایشگاه بیستم به شرکت ملی نفت ایران واگذار شده است ، از همین رو ، محمد ناصری ، مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و مدیر بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در گفت و گو با نشریه ایران پترولیوم به تشریح برنامه های صنعت نفت ایران در این نمایشگاه پرداخته است .

مدیر بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این که در بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران بیش از ...........2200... شرکت داخلی و خارجی حضور خواهند داشت، اظهار داشت: فضای درخواست شده از سوی ...........200..... شرکت خارجی در این دوره از نمایشگاه ببین المللی صنعت نفت نسبت به دوره قبل ..........20.... درصد رشد داشته ، ضمن این که بیش از یک هزار شرکت داخلی متقاضی حضور در این نمایشگاه بوده اند .

ناصری با اعلام این که شرکت های داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه بیستم در 4 گروه اصلی دسته بندی شده اند ، گفت : سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت ، شرکت های پیمانکاری ، شرکت های تجاری و سرمایه گذاری و شرکت های دانش بنیان ( دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ) 4 گروه است که شرکت کنندگان بر اساس این دسته بندی جانمایی شده اند

 

وی افزود: .........25.... کشور فعال و صاحب فناوری در عرصه انرژی، از جمله ایتالیا ، انگلستان ، آلمان ، روسیه ، فرانسه ، کره جنوبی ، کانادا ، چین ، امارات متحده عربی ، هند برای حضور در نمایشگاه امسال اعلام آمادگی کردند .

به گفته ناصری برخی از این کشورها یا شرکت های خارجی نسبت به سال های گذشته درخواست فضای بیشتری را داشتند ، برخی نیز قصد دارند به صورت پاویون در نمایشگاه حاضر شوند و برخی نیز به ویژه از قاره اروپا با توجه به پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران و احتمال لغو تحریم های صنعت نفت ایران در آینده نزدیک ، برای نخستین بار در نمایشگاه بیستم شرکت کرده اند  .

افزایش حجم تقاضا نسبت به فضای موجود

 مدیر بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی  به ویژگی های نمایشگاه بیستم تهران در مقایسه با دوره های گذشته و همچنین دیگر نمایشگاه های بین المللی در سطح دنیا اشاره کرد و اظهار داشت : اغلب نمایشگاه های بین المللی به دنبال مشتری هستند تا بتوانند فضای در نظر گرفته شده برای نمایشگاه خود را پر کنند ، اما در نمایشگاه تهران این موضع برعکس است و حجم تقاضای ما چه از طرف شرکت های داخلی و چه از سوی خارجی ها از فضای در نظر گرفته شده بیشتر است . به طوریکه در بخش داخلی ، حجم تقاضا 30 تا 40 درصد از حجم فضای موجودی ما بالاتر است .

ناصری با بیان این که به منظور کنترل این حجم تقاضا ضروری دارد که با استفاده از تمهیدات مناسب به نوعی مدیریت درستی در انتخاب مشتریان داشته باشیم ، گفت : بر این اساس ابتدا ما برای فضای در نظر گرفته شده ، سقف تعیین کردیم به طوریکه حداکثر فضای درنظر گرفته شده 150 متر است ، در راهکار دوم در انتخاب شرکت ها دقت نظر بیشتری انجام دادیم، به نحویکه تنها شرکت هایی انتخاب شدند که به صورت مستقیم با حوزه نفت سر و کار دارند .

به گفته وی این دو راهکار را برای شرکت های خارجی متقاضی نیز در نظر گرفته ایم ، البته سعی کردیم تا حد امکان شرایط حضور بیشتر متقاضیان خارجی را فراهم کنیم .

ناصری با اعلام این که به منظور افزایش شفاف سازی در نوع تعاملات و همچنین ایجاد کانال های ارتباطی بیشتر در سال های آینده در نظر داریم یک دبیرخانه دایمی برای نمایشگاه ایجاد کنیم ، افزود : با توجه به تاکیدات وزیر نفت ایران و همچنین سیاست های اجرایی نمایشگاه بیستم در اختصاص بیشتر فضای نمایشگاه به بخش خصوصی داخلی و خارجی ، امسال فضای محدودتری را به شرکت های اصلی و زیرمجموعه وزارت نفت ایران نیز اختصاص دادیم .

مدیر بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ادامه داد : پوشش مجازی فعالیت ها و خدمات شرکت های متقاضی که نتوانستند در نمایشگاه به صورت فیزیکی حضور داشته باشند ،از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای نمایشگاه امسال به شمار می رود که برای این منظور سایت هایی با مالکیت شرکت ملی نفت ایران به ثبت رساندیم که از جمله می توان به iran oilshow.ir  اشاره کرد .

در میان 5 نمایشگاه معتبر جهان

ناصری در بیان اهمیت و جایگاه این نمایشگاه ، با یادآوری این که نمایشگاه صنعت نفت ایران جزء 5 نمایشگاه نفتی معتبر و بزرگ دنیا به شمار می آید ، اظهار داشت : بر اساس برآوردهای موجود و همچنین گفته مسوولان کشور ، نمایشگاه نفت در داخل ایران نیز به معتبر ترین و شلوغ ترین نمایشگاه کشور تبدیل شده است . ضمن این که باید اشاره کنم که این نمایشگاه طی 20 سال بدون وقفه برگزار شده ، در تقویم جهانی به ثبت رسیده و شرکت ها و کشورهای خارجی از 7 ماه قبل از برگزاری متقاضی حضور در آن هستند که این موارد همگی نشان دهنده اهمیت و جایگاه این نمایشگاه در ایران و منطقه است .

وی با اشاره به توانمندی ها وموقفیت های صنعت ایران در توسعه پروژه ها ، گسترش ارایه خدمات و ساخت تجهیرات ، به راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی با راهبری شرکت های داخلی همچون پتروپارس و تاسیسات دریایی اشاره کرد و گفت :  این موارد موضوعاتی است که مورد علاقه شرکت ها و کشورهای خارجی و می تواند در نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد ، ضمن این که نظر به افزایش تولید گاز ایران با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش توان صادراتی ایران ، از این رو صادرات گاز ایران می تواند به یکی از بحث های حاشیه ای نمایشگاه بیستم تبدیل شود و پیش بینی می کنیم در این زمینه و دیگر بخش ها همچون ساخت قطعات و تجهیزات ، راه اندازی پالایشگاه های گازی تفاهم نامه هایی به امضا برسد .

 

مدیر بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به برنامه های جانبی در نظر گرفته شده برای نمایشگاه امسال گفت : تلاش داریم 3 یا 4 نشست مفید و پرمحتوا را برگزار کنیم ، ما به دنبال کمیت نیستیم بلکه هدفمان کیفیت است به طوری که خروجی این نشست ها مطلوب و کاربردی باشد .

وی با اشاره به تشکیل ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران گفت: امسال نیز همانند دوره های گذشته خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

گسترش دیپلماسی نفتی ایران

به گزارش ایران پترولیوم، جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن 11 درصد از کل ذخایر نفت جهان و 18 درصد از ذخایر گاز طبیعی، هر ساله میزبان نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است که از نظر گستردگی و تعدد شرکت کنندگان در زمره پر اهمیت ترین نمایشگاه های تخصصی در حوزه صنعت نفت و گاز جهان به شمار می آید.

 حضور شرکت های معتبر بین المللی از کشورهای مختلف و تولید کنندگان و صنعتگران داخلی فرصت مغتنمی را برای تقویت همکاری متقابل، جذب سرمایه و عقد قرارداد ایجاد می کند.

ارائه آخرین دستاوردهای فن آوری روز در حوزه صنعت نفت و گاز، گسترش تعامل با سایر کشورها و نیز رقابت با شرکتهای نفتی مشابه در سطح جهان، کمک به تقویت توان ساخت داخلی از طریق تبادل اطلاعات فنی، جذب سرمايه گذاري، انتقال تكنولوژي هاي روز دنيا، تعامل با صنعت پيشرفته جهان، آشنایی صنعتگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نسبت به دستاوردهای نوین صنعت، عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه مبادله کالا، خدمات و اطلاعات فنی، توسعه اشتغال در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، حضور تجار و صنعتگران بین المللی از سراسر جهان در نمایشگاه جهت کمک به توسعه صادرات تولیدات داخلی، کمک به ایجاد بازارهای جدید خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه بازارهای هدف، برگزاری سمینارهای مختلف برای تسهیل در نیل به اهداف تعیین شده، از جمله اهداف برگزاری این رویداد صنعتی به شمار می رود. توجه مدیران تصمیم برای دستیابی به اهداف برنامه پنج ساله پنجم توسعه و چشم انداز 20 ساله توسعه اقتصادی کشور در بخش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ایجاد انگیزه برای گسترش سرمایه گذاری بخش خصوصی، تعاونی و دولتی، داخلی و خارجی در صنایع نفت و گاز، ایجاد حس خود باوری و خود اتکایی ملی در نیروهای متخصص و مدیران و سرمایه گذاران داخلی جهت انجام مطالعات و تحقیقات در زمینه های اکتشاف، استخراج، فراوری و توزیع و صادرات محصولات نیزاز جمله دستاوردهایی است که در سایه برپایی نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران می توان به آن دست یافت.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی  ایران در شرایطی برگزار می شود که ایران با ورود به دوران جدید که اصلی ترین مشخصه آن گسترش تعامل مبتنی بر اصول با جهان است، وزارت نفت سعی دارد، ضمن حضور فعال در عرصه همکاری های بین المللی، زمینه مشارکت گسترده تر در حوزه های اقتصادی و صنعتی فراهم آورد.

 امید می رود فضای ایجاد شده مسیر رشد، توسعه و رونق اقتصادی را به ارمغان آورده و صنایع بزرگ بتوانند در سایه آن به بهره وری و تولید بیشتر دست یابند و توسعه همکاریهای جهانی و منطقه ای بازار وسیعتری را با توجه به توان بالای علمی و فنی ایران برای طرفین فراهم آورد..



بر جسب خبر :

اخبار مر تبط :


تبلیغات و اطلاع رسانی ویژه
  • sponcer

    انرژی دانا

  • sponcer

    پترودانیال

  • sponcer

    پمپ های صنعتی ایران

  • sponcer

    تامین تجهیزات نیتل پارس

  • sponcer

    تأمین تجهیز پیشرو پارسیان

  • sponcer

    توربوکمپرسورنفت

  • sponcer

    توسعه پتروايران

  • sponcer

    جندی شاپور

  • sponcer

    حفاری و اکتشاف انرژی گستر پارس

  • sponcer

    ریوا تدبیر RTC

  • sponcer

    سیالات حفاری پارس

  • sponcer

    صنایع تجهیزات نفت

  • sponcer

    فاتح صنعت کیمیا

  • sponcer

    شرکت تولیدی صنعتی فراسان

  • sponcer

    فراپاكس شيراز

  • sponcer

    کرمان تابلو

  • sponcer

    کیمیا پتروگاز ایلیا

  • sponcer

    گروه توسعه و نوسازی صنایع گداختار

  • sponcer

    گروه مپنا

  • sponcer

    گسترش انرزی پاسارگاد

  • sponcer

    گلوبال پتروتك كيش

  • sponcer

    لوله سازی اهواز

  • sponcer

    مبین سازه گستر خلیج فارس

  • sponcer

    مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران

  • sponcer

    مهندسی و ساختمان صنایع نفت

  • sponcer

    نارفوم کار

  • sponcer

    نفت سپاهان

  • sponcer

    اُریس اوکسین

  • sponcer

    ایران سولار

  • sponcer

    آریا ترانسفو

  • sponcer

    پترو گاز نامداران

  • sponcer

    پترو گوهر فراساحل کیش

  • sponcer

    پرشیا شیدک رایا

  • sponcer

    پرگاسیران

  • sponcer

    توربین ماشین خاورمیانه

  • sponcer

    دلتا صنعت شریف

  • sponcer

    دوران سپنج نادین(دوسنا)

  • sponcer

    رادوکس RADOX

  • sponcer

    رامپکو

  • sponcer

    ساران

  • sponcer

    سيم و كابل سيميا

  • sponcer

    سيمكو

  • sponcer

    صدرا نفت پارسیان

  • sponcer

    صنایع واکیوم پارس

  • sponcer

    فراب

  • sponcer

    فناوری فراساحلی دلتا

  • sponcer

    فولاد آلیاژی اصفهان

  • sponcer

    کیسون

  • sponcer

    گازتک ایرانیان

  • sponcer

    گازسوزان

  • sponcer

    گام الکتریک

  • sponcer

    ماشین سازی اراک

  • sponcer

    مهندسی و خدماتی چاه پیمای مهران

  • sponcer

    مهندسی و ساخت کسراوند

  • sponcer

    مهندسین مشاور تهران جوان

  • sponcer

    نارديس طرح هاي انرژي

  • sponcer

    هتکو


تاريخ هاي مهم
شروع پیش ثبت نام
95/11/10

پایان پیش ثبت نام
95/11/19

اعلام جانمایی 
95/12/19

مشاهده بیشتر

 

Iran Oil Conference

پيوندهاي مرتبط
 وزارت نفت
 شرکت ملی نفت ایران
 شرکت ملی گاز ایران

 شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران


 شرکت ملی صنایع پتروشیمی
 مرکز ثبت نام بازدیدکنندگان نمایشگاه
 مدل جدید قراردادهای نفتی و ظرفیت های سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران